חברת הניהול ממלאת מספר תפקידים ובראשם טיפול ואחזקה שוטפת של הנכס. כאשר נכס בבעלותנו אשר נמצא מעבר לים צריך להיות מנוהל באמצעותנו, המשימה הופכת לקשה מאוד ולעיתים לבלתי אפשרית. במרחק כה גדול מהנכס אין באפשרותנו לעבור מדי פעם ולהציץ שהכל מתנהל כשורה. דייר שנתקל בבעיה בשעה 19:00 שעון ארה"ב וזקוק לפתרון מיידי, יאלץ להתקשר לבעל הנכס שישן עכשיו במיטתו בישראל כי השעה בישראל היא 2:00 לפנות בוקר. כמובן, שלא ניתן לנהל כך נכס בצורה רצינית, שלא לדבר על איתור שוכר מתאים, יצירת קשר עם בעלי מקצוע במקרה הצורך וכיו"ב. לכן קמו לרשותינו חברות הניהול. תפקידה של חברת הניהול הנו:

1. טיפול ואחזקה שוטפת של הנכס.

2. מוקד פניות לדייר במקרה של תקלה ובעיה ובמקרה הצורך גם הגורם שמגיע ומטפל בבעיות של הדייר.

3. גביית כספים מהדייר, מתן אזהרות לאתר במקרה של איחור בתשלום, פינוי הדייר במקרה של הפרת החוזה בין הצדדים.

4. תשלום ארנונה לרשות המקומית.

5. איתור דייר במידה והחוזה עם הדייר הנוכחי מסתיים.

6. מתן עדכונים שוטפים במייל לבעל הנכס בנוגע למצב הנכס.

7. העברת כספים לבעל הנכס בניכוי מיסי ארנונה ודמי ניהול.

בחוזה עם חברת הניהול יש לשים לב לפרטים הבאים:

1. יש לוודא את תוקף החוזה עם חברת הניהול ואת תנאי השחרור מהחוזה. ישנן חברות ניהול שמחתימות על חוזים שאינם מאפשרים לסיים התקשרות תוך כדי תקופת החוזה ועל בעל הנכס מוטלים קנסות במקרה כזה. הצרה היא שכאשר רוצים למכור את הנכס, עלולה חברת הניהול לטעון שהיא קונסת את בעל הנכס כיוון שהוא מפר חוזה, לכן רצוי לוודא שבחוזה עם חברת הניהול שלכם אין סעיף כזה.

2. יש לוודא את גובה דמי הניהול, כאשר בדר"כ נהוג לשלם 10% מגובה שכר הדירה, אולם ישנן חברות שגובות גם פחות.

3. יש לוודא מהו המחיר עבור שעת עבודה של חברת הניהול בעת ביצוע תיקונים בנכס. 

4. יש לוודא אילו פעולות יכול לעשות מנהל הנכס ללא אישור של בעל הנכס. האם הן מוגבלות בסכום ומהו הסכום ובמידת הצורך להקטין את הסכום הנ"ל.